PATTY BURGER HOME MADE

16002759_1333401893372351_819565875517732408_n

HEALTY HOME MADE PATTY BURGER

Nak beli burger kat kedai tapi banyak sangat Lemak, kolestrol dan protein pun rendah. Jadi admin share sikit resepi buat patty burger yang berkhasiat.

Patty Burgger nie 80% Daging, memang tinggi kandungan protein dan murah je nak buat.

Ok, Jom kita tengok bahan dia. Scroll setiap gambar

Bahan-Bahan:
• 1/2 kg daging
• 2 sudu bawang Holland
• 1biji telur
• 1/2 lada hitam- dikisar
• 3/4 sudu bawang putih – dicincang halus
• 1 sudu mustard
• 1 cawan serbuk roti
• Garam secukp rasa
• Olive Oil

 

16174758_1333401900039017_2207161913360841822_n (2)

1) Sediakan Daging segar. Potong Daging tadi halus halus, buang lemak lemak dia barulah berkhasiat burger tu.
Lepas siap potong Masukkan ke dalam blender dan blend sampai hancur.

 

16113951_1333401933372347_1229633718954596254_n

 

2) Cincang bawang Holland dan bawang putih halus halus sehalusnya. Jika tak cukup halus takut rasa kuat sangat bawang nanti xbest lak.

16142251_1333402010039006_2205394242423421700_n

 

 

 3) Masukkan semua sekali daging hancur, bawang, lada hitam, garam, serbuk roti, mustard dan olive oil ke dalam loyang. Gaul sampai semua sebati dan rata.

Kacau tu guna tangan je tak payah mengada sangat pakai senduk ke apa, lagi satu jangan pakai kaki ye pengotor.

15977451_1333402030039004_8463649955169093854_n

4) dah sebati baru masukkan telur plak, pastikan telur tu dah dikacau dlu dlm cawan baru letakkan atas burger tadi. Pastu gaul balik sampai rata.

15977675_1333402103372330_7690271159594911402_n

 

5) Lepas siap uli tadi, ambik sikit daging brger tadi dan buat bulat-bulat. Lepas tu tepek dia sampai leper, tapu jgn leper sgt ye. Buat bulat ikut bulat hati korang.

Dah siap semua, biarkan seama sejam biar dia keras sikt supaya mudah nak masak nanti.

 

 

 

16114537_1333402120038995_7896934819258507348_n

6) Barulah campak dalam kuali Non Stik, Jika guna Kuali Non Stik tak payah letak minyak dah boleh masak.

Jadi hidangkanlah , memang lazat rasa gerenti tambah berkhasiat. Burger nie kandungan Daging je dah 80%, sesuai sangat untuk kaki kaki gym.

Jika buat ikuat sukatan tdi boleh dapat dalam 10 keping daging, Fuh tahan seminggu tu.

Ok selamat mencuba ye, jangan lupa foloe Instagram admin banyak info menarik sana
—-> @DeeGymSupplement

 

Komen Facebook